hoe werkt een cd speler.

Laatst kocht ik een nieuwe,
Ik weet niet een hoe die werkt! Ik heb hem dringen nodig voor de musical, ik moet thuis liedjes leren.
HELLUP
GR ME
Even voor de zekerheid:
Het is een Philips AZ1003 soundmachine

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik kreeg geen handleiding, het is 2de hands, ik kreeg er geen bij, want hij was weg. Op internet staat er ook niets over.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het misschien een gekopieerde cd/zelfgebrande cd, sommige spelers doen daar niet aan.

Antwoorden (3)

Als het goed is staat dat in de beschrijving die bij je nieuwe aankoop zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op internet de handleiding voor deze cd-speler gevonden. Hij is wel in het Engels, maar misschien is er iemand die je daarmee kan helpen als je er zelf niet uit komt.
http://portablemedia.manualsonline.com/manuals/mfg/philips/az_1003.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar voor mij zegt de handleiding niks, het werkt niet echt.
Menig mens weet wel hoe een cd-speler werkt.Cd in de lade of gleuf schuiven en op de knop play drukken.Aangezien er geen beschrijving bij is moet daar evengoed uit te komen zijn.Maar waarschijnlijk heb je deze overgenomen van iemand (op een verkoopsite) en niet beluisterd.Maar ik Philips kennende zal dit apparaat wel weer defect zijn als je verder niets ziet gebeuren.Alles op de verkoopsites is goed als het verkocht word,behalve zodra jij het in je handen krijgt en uitprobeert thuis.Dan blijkt er in gerotzooid te zijn of onderdelen verdwenen,zo is mijn ervaring.En daar houd ik zelf al rekening mee met en mijn kennis van electronica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er gebeurd niks als je op het play-knopje drukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat de keuze schakelaar op CD?
probeer het eens met een niet zelf gebrande CD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij staat op CD maar ik hoor alleen een soort lichte zoemer. En ik heb geen echte cd die niet is gebrand, en ik wil het ook niet kopen want ik ind het zelf wel duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die cd niet als muziek cd is weggeschreven maar met een codering (MP3 of WMA) kan een gewone cd speler deze niet afspelen.Dus dan zal je op zoek moeten naar een gewone cd,desnoods op een rommelmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als je er geen een wil kopen, probeer er dan een te branden. maar dan niet als MP3. gebruik dan Windows media speler daar kan je ook een cd mee branden, er passen dan alleen maar een stuk of 16 nummers op (afhankelijk van de speel duur)
maar dit zou moeten helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je denkt dat de cd-speler 't niet doet kijk je eens of de speler de cd wel "pakt"/leest. Kijk of de versterker wel op 'cd' staat. Kijk of de cd speler wel op het goede kanaal is aangesloten op je versterker. Zijn de luidsprekers wel goed aan gesloten? Staan de speakers "aan" op de versterker. Kijk daarbij naar de schakelaar A-B op de versterker mits je op de versterker meerdere speakers kunt aansluiten.
Kortom, check of de rest v/d installatie ook juist is afgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ NMH, kijk voortaan eerst even waar je mee te maken heb. http://download.p4c.philips.com/files/a/az1003_00c/az1003_00c_tlv_.jpg
aan een draagbaare radio valt niet veel op aan te sluiten....