Gebruikt een iPod touch, als je de navigatie aan doet internet?

Thuis kan ik hem instellen met internet, en als ik onderweg ben gebruikt ie dan internet? Ik bedoel dat je kan fietsen/auto rijden zonder internet maar dat de iPod wel de richtingen aangeeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Een Ipod heeft, in tegenstelling tot een Iphone, geen GPS ontvanger en kan dus niet de plaats van de Ipod bepalen.

Er is niet één app die werkt zonder internetverbinding. Wel is er een speciaal hoesje te koop voor de Ipod waar een GPS ontvanger in zit, maar dat kost rond de 175 euro. Met een tomtom ben je dan beter en goedkoper uit.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf een ipod en er zit nog al logisch inderdaad geen 'GPS'op maar je hoeft voor de app die er op staat geen wi-fi of GPS te hebben !
ik kan dat tog ook zonder wi-fi !

Andere antwoorden (3)

nee maar sommige apps wel !
de app die er al auto op de ipod staat niet !

Toegevoegd na 12 minuten:
ik bedoel wel sorry typ foutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
noem dan even welke apps! Met 'sommige' schiet MisterP niks op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ godus'jaa sorry ik had een type foutje.
@ paulus8'kaarten kan je zonder internetverbinding gebruiken de apps die internetverbinding gebruiken
kosten geld !
dus..
paulus811
13 jaar geleden
alisa, je kan de kaarten wel gebruiken, maar onderweg zal je Ipod nooit de plaats bepalen omdat er geen GPS chip in in een Ipod zit (ook de 4G niet, heb dat tot in detail uitgezocht omdat ik deze zelf heb). Om een route te rijden heb je dus niets aan een ipod.
paulus811
13 jaar geleden
MisterP, op mijn Ipod staan de apps TomTom (Benelux), Sygic Aura (Benelux) en Navigon (Europa). Die apps zijn inclusief de kaarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt
maar als je van te voren de plaats waar je heen wilt bepaalt. lukt het volgens
my wel tenminste by
my lukte dat!
Je kunt thuis je routebeschrijving uitzetten met internet, en dan zonder de app te sluiten, zonder internet de route doorlopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De iPod kan wel degelijk zijn plaats bepalen, namelijk d.m.v. de locatie van gedetecteerde Wifi-netwerken. Dit gaat alleen niet zo nauwkeurig en snel als bij de iPhone die gps gebruikt. Bovendien heb je een omgeving nodig waar veel Wifi-netwerken zijn, wil je er iets aan hebben.