Hoe kan ik mijn logitech 5.1 surround set aansluiten op mijn iMac? En hoe kan ik deze ook aansluiten op mijn Sony bravia full HDTV?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je even uit kunnen leggen welke aansluitmogelijkheden die surround set heeft. Is het met usb of jack plug (zelfde als koptelefoon aansluiting)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.gadgetdeluxe.be/wp-content/gallery/Z5500/z5500back.jpg is het die aansluiting?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg ook nog even uit wat voor iMac je hebt en welke aansluitingen deze heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn logitech surround set heeft 3 kabeltjes, groen, oranje en zwart. Mijn iMac 21,5'' is nieuw en heeft de volgende aansluitingen: http://support.apple.com/kb/HT2567?viewlocale=nl_NL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
? :(

Antwoorden (2)

met een verloop van 3,5 mm jack naar tulpstekkers (de rode en witte of gele, ook wel cinch genoemd). De 3,5mm plug gaat in de hoofdtelefoonaansluiting van de mac, de tulpstekkers in je Logitech speakers.

Kabeltje is voor een paar euro te koop.

Toegevoegd na 10 minuten:
De Bravia is lastiger, want de meeste modellen hebben alleen een optische toslink aansluiting. Hiervoor heb je een toslink >> coax nodig en vervolgens van coax weer naar cinch.

Tweede optie is de audio in op de Bravia te gebruiken en de HDMI uit naar je versterker. Op de versterker kun je eenvoudig de logitech set aansluiten, maar dan moet er dus wel een HDMI ingang op je versterker zitten.

Toegevoegd na 11 minuten:
in de link zie je een voorbeeld van een toslink >> coax converter.
paulus811
13 jaar geleden
Als je iMac de onderstaande uitgangen heeft is het makkelijk. Dan moet je even een optisch of coax kabeltje gaan halen.