Hoe repareer je kabelbreuk?

Ik heb sinds 2 maanden een Skullcandy koptelefoon gekocht maar nu zit er een breukje in de kabel. Hij doet het alleen nog maar als ik hem op een bepaalde manier vast hou. Ik heb een beetje geïmproviseerd door een plakbandje te plakken op de goeie manier. Maar hoe repareer ik dit goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
10.8K

Antwoorden (3)

Als de breuk vlak bij de stekker of de koptelefoon zelf zit kan je de kabel een beetje inkorten en opnieuw vastsolderen aan de contactpuntenm maar daar heb je wel een fijne soldeerbout en wat handigheid voor nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenminste, als dat ding open te peuteren is, anders ..... wegwerpen en een nieuwe kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om het te solderen.
Zoek eens een electronica winkel in de buurt en vraag of ze voor weinig de kabelbreuk zouden willen solderen voor je.

In leiden heb je bijvoorbeeld Kok onderdelen en staan zeer bekend als servicevriendelijk.

Als je er geen geld aan kwijt wilt:

Het stuk waar de kabelbreuk zit doorknippen en de kabels strippen.

Dan de kabels met de hand aan elkaar draaien, omvouwen en een paar keer met tape /plakband eromheen.

Ziet er niet uit, maar werkt wel! :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, als je de bon nog hebt even langs de winkel ermee, of contact opnemen met scullcandy zelf. Grote kans dat je een nieuwe meekrijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen proberen of het nog onder de garantie valt, gezien het feit dat je hem pas 2 maanden hebt. Anders misschien een idee om te vragen wat het kost als ze het hele kabeltje voor je vervangen.