Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe repareer je kabelbreuk?

Ik heb sinds 2 maanden een Skullcandy koptelefoon gekocht maar nu zit er een breukje in de kabel. Hij doet het alleen nog maar als ik hem op een bepaalde manier vast hou. Ik heb een beetje geïmproviseerd door een plakbandje te plakken op de goeie manier. Maar hoe repareer ik dit goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als de breuk vlak bij de stekker of de koptelefoon zelf zit kan je de kabel een beetje inkorten en opnieuw vastsolderen aan de contactpuntenm maar daar heb je wel een fijne soldeerbout en wat handigheid voor nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenminste, als dat ding open te peuteren is, anders ..... wegwerpen en een nieuwe kopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om het te solderen.
Zoek eens een electronica winkel in de buurt en vraag of ze voor weinig de kabelbreuk zouden willen solderen voor je.

In leiden heb je bijvoorbeeld Kok onderdelen en staan zeer bekend als servicevriendelijk.

Als je er geen geld aan kwijt wilt:

Het stuk waar de kabelbreuk zit doorknippen en de kabels strippen.

Dan de kabels met de hand aan elkaar draaien, omvouwen en een paar keer met tape /plakband eromheen.

Ziet er niet uit, maar werkt wel! :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, als je de bon nog hebt even langs de winkel ermee, of contact opnemen met scullcandy zelf. Grote kans dat je een nieuwe meekrijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen proberen of het nog onder de garantie valt, gezien het feit dat je hem pas 2 maanden hebt. Anders misschien een idee om te vragen wat het kost als ze het hele kabeltje voor je vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding