Ipod touches (?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ipods touch of touch iPods?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ipods touch.

mv van ipod is ipods, touch verandert niet.

Het klinkt hoe dan ook voor geen meter :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het nou klinkt of niet, het is wel het goede antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt!
Het dat is hetzelfde als het enkelvoud.
Wat is het meervoud van gras of van tarwe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grassen en tarwes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep!
Ik denk niet dat het een echt meervoud heeft, omdat 'touch' een werkwoord is. Daarom zou ik zeggen: 2 iPod Touch :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook.....
Dat zal Ipods Touch moeten zijn.
Ipod is het zelfstandig naamwoord, dat je dus in meervoud kunt zetten. Touch is een toevoeging die je vertelt wat voor soort Ipod het is.
Het is hetzelfde als met procureur generaal. Het meervoud daarvan is procureurs generaal, en niet procureur generaals, omdat het gaat over een procureur, en wel van de "soort" generaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het is een handelsnaam en een Engels begrip, daardoor denk ik dat het erg moeilijk is om die volgens de Nederlandse spellingsregels te benaderen.
In spreektaal zeg je ook niet 2 MacBooks Pro, maar heb je het over 2 MacBook Pro's. Zo klinkt 2 iPod touchen het beste in de oren, ik ga daar voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig hoe persoonlijk dat is. Ik vind het juist heel raar klinken.
Overigens worden Engelse woorden die veel gebruikt worden op een gegeven moment wel op de Nederlandse manier verbogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, ja, en nu een paar uur later zou ik zelfs "iPod touches" weer lekkerder klinken...
Het is het beste dat iemand er nooit meer dan 2 bezit, dan hebben we ook geen probleem ;)
iPod nano: iPod nano's
iPod touch: iPod touch's

Ik weet niet zeker of het goed is....