Is zoiets als een Bose 321 set ook daadwerkelijk surround?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (5)

Nee, het is nep. Dat kan namelijk niet met twee speakers, wat ze ook beweren.
Als je het mooi vindt klinken, moet je het kopen, maar het gaat hier om een merk dat tot 20 jaar geleden klasse-spullen maakte, en nu dure statussymbolen produceert die het niet kunnen opnemen tegen menig goedkoper product.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet zo dat er wel echt 4 aparte kanalen in de zijspeakers zitten alleen dan anders gericht. Dus de achter speakers gaan via de muren weerkaatst. Dat werkt alleen in de ideale kamer natuurlijk. Ik vind het zelf ook niks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij heeft er ook geen verstand van! tuurlijk is het niet echt surround maar wat jij hier beweert over bose slaat ook nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bose is een topmerk. Maar het is geen echt surround sound nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Virtual sound word bereikt door (om het niet al te technisch te maken) door "iets" uit te spoken met beide kanalen. Philips deed dat ook met SPATIAL STEREO. Natuurlijk klink het beter als gewoon recht toe recht aan geluid uit gewoon 2 kanalen.
Wil je echt surround sound hebben moet je versterker dat ook aan kunnen. Door meerdere luidsprekers te gebruiken bereik je dat.
MAAAAAR: De geluidsopnamen moeten ook voor dat doel zijn opgenomen. Betekent dus meerdere microfoons gebruiken en bij de montage daar naar toe werken.
Betekent dat DOLBY surround niet werkt als de originele opname dat niet is.
ze noemen het ook wel virtual surround, is een ander woord voor nagemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee , dit is niet daadwerkelijk surround. Maar door een soort reflectie systeem lijkt het of het een heel klein beetje surround is. Ik heb zelf een denon s101 wat ook een 321 systeem is en ik vind het voor films voldoende goed klinken en voor gewoon een cd-tje beter dan een bose. Maar voor echt surround heb je minimaal 5 speakers nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bose heeft altijd al troep gemaakt en die met een vaag verhaal aan de man gebracht aan mensen die geen verstand hebben van akoestiek. Waarom maken ze eigenlijk niet een box met vijf luidsprekers erin? Dan ben je nog sneller klaar en is moeder de vrouw ook tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat loop je nou te verkondigen, bose is top of the bill alleen iets commercieler al lowe of b&O etc. Als jij het geluidsysteem 5.1 van bose hebt gehoor wil je nooit weer anders kost je alleen 5000 euro maar dan heb je zeker wat en ja als je dat er niet voor over hebt moet je ook niet zeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je veel geld wilt uitgeven en indruk wilt maken op je buren is dat een prima keuze.
Bose maakt wel degelijk goede spullen voor de prijs! het is alleen niet surround zoals men dat eigenlijk bedoelt maar het is wel een zeer goede tussenoplossing!