Hoe heet het geluid dat vroeger te horen was rond 88 MHz

Vroeger (voordat P2000 er was) kon je rond de 88 MHz een typisch repeterend geluid horen. Ik weet niet of het bij de politiezender hoorde die ook rond die frequentie zat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel C2000

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (2)

Een repeater om andere zend-ontvangers aan te sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de repeterende piepjes waren van de semafoondienst, die stuurde de piepers van bijvoorbeeld dokters aan. er konden slechts 8 codes doorgegeven worden. de opgeroepen persoon kon dan naar een telefooncel gaan om te vernemen waar de oproep voor was. na de semafoons kwamen de buzzers, waar je langere series tekens kon versturen, zoals komplete telefoonnummers. ook dit signaal werd op 86 MHz tussen de piepjes door uitgezonden als blokjes digitale "ruis". al deze oude techniek is overbodig geworden met de mobiele telefoons van nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, weer wat geleerd! Ik als kind maar denken dat het de scrambler van de politieradio was...