ik heb een peugeot 106. ik wil er een cd speler in zetten. kan dit?

Ik heb de originele radio er uit laten halen. Zijn er nog mensen die me tips kunnen geven of advies t.b.v een cd speler in mijn 106?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf 2x een 106 gehad. Daar zitten zoals in de meeste auto's tegenwoordig standaardaansluitingen in voor radio/cd-spelers. Dat zijn 2 stekkers, meestal één bruin en één zwart (en vergeet de antenne niet aan te sluiten, dat is vaak de massa, waarzonder je cd-speler het niet zal doen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeten te zeggen nog: je kunt gewoon een radio/cd-speler kopen bij een mediazaak en die heel simpel aansluiten.

Antwoorden (4)

Gewoon een radio/cd speler kopen,en waarschijnlijk kun je 'm zo aansluiten 2 van die grote eurostekkers! Een kind doet de was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een peugeot 106 heeft een zogenaamde 'din' uitsparing, zodat je een standaard radio cd speler kunt inbouwen. Let er bij aanschaf op dat er een usb ingang op zit voor een ipod (erg handig) en dat je de cd speler via bluetooth kunt koppelen zodat je hands free kunt bellen. Een dergelijk apparaat koop je voor rond de 100 euro. Koop een fatsoenlijk merk zoals kenwood, alpine of pioneer.

Afhankelijk van je budget kun je kijken naar goede speakers, die bepalen voor het grootste deel de kwaliteit van het geluid. Helemaal 'af' wordt het met een losse eindversterker en subwoofer.

Een Peugeot heeft (excuseer me) nogal slappe deurbekleding, je doet er beter aan om luidsprekers in de hoedenplank te monteren en alleen deurspeakers voor opvulling van het geluid.
paulus811
13 jaar geleden
Maar natuurlijk Mikeyboy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beter niet een goedkope cd speler kopen je kan naar een winkel waar alleen audios te verkrijgbaar zijn