De afspeellijst is 183 mb, de audiocd 700. Toch kan ik niet branden. Waar ligt dit aan?

Ik brand een audiocd via iTunes. De statistiek onderaan mijn afspeellijst geeft aan '26 nummers, 183 mb'. Ik heb een CD-R van 700 mb. Als ik de cd wil branden geeft hij toch de melding dat de afspeellijst meer nummers bevat dan op een audiocd passen. Hoe kan dit als de afspeellijst maar 183 mb is? En is er een manier om toch meer nummers op die cd te branden terwijl hij hem wel gewoon kan afspelen op een gewonoe cdspeler als een ghettoblaster? Die kan gegevens- of mp3cd's namelijk niet afspelen.

Nog een ander vraagje; zijn er ook gewone cd-r's op de markt met een grotere capaciteit dan 700 mb? Is dit dan misschien een oplossing, gewoon een grotere cd-r gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Waarschijnlijk duren die 26 liedjes bij elkaar langer dan 80 min? Of 70 min ligt er aan welke cd je hebt? kan je dit is controleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou kijk als ze liedjes op een cd zetten.. worden die geconverteerd naar een ander bestandstype.. ik kan je het fijne er niet van vertellen.. maar regelmatig kom ik 't tegen dat mensen ze vullen tot aan de 700 mb.. en dan een paar uur muziek hebben.. dat kan helaas niet op de cd's er zijn trouwens wel grotere cd's daar kan meer muziek op.. 900mb als ik me niet vergis iets van 120 min..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De muziek wordt omgezet naar CDA wat veel grotere bestanden oplevert.

Andere antwoorden (2)

Wellicht moet je dit even omzetten van 'audio CD' naar 'data CD'...

Wanneer je een grote hoeveelheid mp3'tjes op een CD wilt zetten dan lukt dit niet bij/met het branden als de brandinstelling op 'audio CD' staat...

Toegevoegd op 17-06-2009 11:44:28
Voor je aanvullende vraag: Daarvoor kun je de DVD r/rw voor gebruiken. Doe ik ook wel eens. Maar 5 GB mp3'tjes is wel erg veel. Ongeveer 52 uur muziek...;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Zo is het, en niet anders. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Atlantyze: Doorgaans kun je op de CD spelers vanaf 1998 gewoon je mp3'tjes afspelen. Dit geld altans voor mijn ervaringen met Sony, Philips en AKAI...
Je kunt twee dingen doen een 90 minuten cd nemen of overburn gereed maken... Dat kost even wat tijd, maar je kunt uitzoeken hoeveel er meer op kan op een specifieke cd... kan altijd tot 1½ minuut meer zijn, maar soms ook 3 minuten meer...

800 MB cds zijn er en nog grotere...