Hoe is dit het best aan te sluiten?

Stel je hebt:
een 12 kanaals mengpaneel,( met monitor uitgang ),
verschillende geluidsbronnen (cd speler e.d),
microfonen, e.d.

Nu wil ik het volgende doen:
Op het mengpaneel worden de geluidsbronnen aangesloten en de microfonen ook.
Nu wil ik, dat ik via een audio interface of externe geluidskaart(en), het kan opnemen met Kristal Audio engine (een soort multitrack recorder).

Hoe kan ik dit het beste doen? aangezien een enkele geluidskaart van bijv. 15 á 30 euro maar 1 line in heeft.. en ik anders x aantal van die geluidskaarten moet hebben?

Het zou trouwens ook mooi zijn als ik het vanuit kristal audio engine het geluid zou kunnen afmasteren vanaf het mengpaneel, is dit ook mogelijk?
Hoe is dit makkelijk te doen?

Bedankt!

Toegevoegd na 3 minuten:
En anders met een usb mengpaneel.. is het dan wel mogelijk gelijk via de computer op te nemen? (Elk spoor apart?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

ingewikkelde vraag!

Als ik je verhaal goed begrepen hebt, beschikt je geluidskaart over één stereo ingang. Deze is meestal te gebruiken vanuit je bewerkingsprogramma als 2 mono ingangen.
Mocht de geluidskaart beschikken over 1 stereo line ingang en 1 stereo microfoon ingang, dan kun je gebruik maken van 4 mono ingangen.
Anders een geluidskaart met meerdere ingangen aanschaffen, eventueel via marktplaats.

Je 12 kanaals mengpaneel kan zeker stereo(of 2 x mono) uitsturen.
Door je PAN(panorama) knop uiterst links of recht ze zetten op een kanaal, kun je 2 aparte kanalen opnemen.

Waarschijnlijk heeft je mengpaneel ook nog een solo out (stereo) of iets dergelijks. (zelfde vehaal als de gewone stereo out).

Verder zijn monitor outs en fx out ook te gebruiken als aparte kanalen.

Ingewikkelde vraag = ingewikkeld verhaal terug.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Da's me een verhaal, Kijk voor die geluidskaarten even bij de mediamarkt, of bij Bigdennis. Bigdennis is online, en daar heb je alles vrij goedkoop staan. Misschien de geluidskaarten ook. Verder zal ik het niet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt sowieso een multitrack IN op je pc nodig. Zonder dat kun je geen onafhankelijke sporen opnemen. Dus een multitrack geluidskaart of USB mengpaneel zul je zeker nodig hebben.