Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn aquarium 34liter goed genoeg voor 6 goudvissen van 5cm?

Ik heb 6 goudvissen van ongeveer 5CM in een aquarium van 34 Liter, ik ben van plan later een groter aquarium te kopen maar ik moet daarvoor eerst geld voor opsparen, dit kan een jaar duren, is mijn aquarium goed genoeg voor zo een tijdje zo te behouden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Zeedieren
1.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wij hadden dit probleem ook en hebben een hele grote kunststof (opberg) bak van de Ikea gevuld met water, het water verversen we vaak. De goudvissen zijn happy zo te zien met meer water, ze zijn ook een stuk gegroeid. Pomp gebruiken we nu even niet, plantjes en stenen wel. Weet niet of dit de beste oplossing is, maar ons leek het een mooie tussenoplossing i.p.v. de vissen in een te kleine bak te houden.
Z512099
3 jaar geleden
Ik heb met uw goudvissen te doen, 34 liter voor 6 goudvissen is bitter weinig, zelfs tijdelijk, zeker tijdens een hittegolf als nu is dit dierenmishandeling.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

34 liter moet voldoende zijn voor 6 goudvissen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding