Zijn er aquariumdieren die in een vissenkom kunnen?

Hoii, ik heb een oude kom gevonden en ik vroeg me af of er een kleine garnalensoort is of andere kleine aquariumdieren die genoeg hebben aal 4L met planten en zand. Ik heb een groter aquarium met guppen maar deze ga ik niet in de kom doen! Gewoon iets makkelijks. Zouden er bijvoorbeeld een stuk of 4 garnaaltjes in 4L kunnen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Zeedieren
1.7K
Z512099
3 jaar geleden
Slakken misschien?
Amadea
3 jaar geleden
Dat is geen viskom maar een vaas. Daar zet je bloemen in, of een waxinelichtje.

Antwoorden (2)

Onverantwoord, zelfs voor garnalen!
Het volume is veel te klein om de kwaliteit van het water enigszins te kunnen beheersen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deze 4 liter is het absolute minimum volume dat je dan moet inrichten als een nano aquarium. Je kan er hooguit 4 of 5 neon tetra's in laten zwemmen en hebt dan ook een verwarmingselement nodig. De temperatuur moet liggen tussen 22 en 26 graden. Er zijn speciale plantjes voor een nano aquarium, maar houdt bij het vullen van de kom wel rekening met het volume, want je kan er geen grote stenen o.i.d in zetten.
Het is verstandig om van te voren even te studeren op de inrichting van een nano aquarium (zie hiervoor de link).