Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hi ik ga op vakantie naar de filipijnen mijn vraag is zijn er haaien bij de kust?

als er haaien in het midden van de ze zijn snap ik maar ook aan de kust?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Zeedieren
2.5K
Amadea
3 jaar geleden
Hou er maar rekening mee dat die reis uitgesteld moet gaan worden, i.v.m. corona!
fremar
3 jaar geleden
Om stipt zes uur staan er een paar honderd man te wachten. Het zijn voornamelijk jonge Europese en Aziatische toeristen. Elk half uur worden vijf bootjes gevuld met zes toeristen een slordige honderd meter de zee op gepeddeld. Aan een kant gooien vissers voer in het water. Een gigantische haaienbek spert zich open en slurpt het visvoer van het oppervlak. Aan de andere kant dobberen de houten bootjes met toeristen. Slechts met snorkel en camera gewapend springen ze een voor een naast de haai het zeewater in. Verschillende walvishaaien van soms wel acht meter lang zwemmen voorbij. Spectaculairder kan bijna niet! Of toch wel?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn wel haaien, maar ze komen daar zelden tot de kust.
Het laatste (niet dodelijke) incident vond in 2009 plaats toen een man door een haai werd gebeten tijdens het zwemmen in de wateren voor de stad Mabini in de provincie Batangas.
De kans dat dit jou gebeurt is dus heel klein.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding