Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vliegt een reuzenmanta?

Ik zag een filmpje waarin een school reuzenmanta's door de lucht vliegt. Wat is het nut hiervan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Zeedieren
2.3K
LeonardN
5 jaar geleden
Daar is op dit moment nog geen antwoord op, er worden wel hypotheses op los gelaten;
-ontdoen van parasieten
-paringsritueel
-communicatie (aanwijzen of voorbereiden op voedsel aanval) https://www.spotmydive.com/en/news/why-do-rays-leap-through-the-air-scuba-diving
Nog geen hard bewijs voor een van de hypothesen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Om te ontkomen aan natuurlijke vijanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Heb je daar een bron voor?
TurfGraver
5 jaar geleden
Zie bron SimonV.
LeonardN
5 jaar geleden
Als je die bron heel goed leest, staat daar niet dat het is om aan roofdieren te ontsnappen. Ik ben er niet over begonnen onder het antwoord van SimonV, maar lees maar eens heel nauwkeurig wat er gezegd wordt (ik snap waarom iemand denkt dat het gezegd wordt). Daarnaast verwoord SimonV het goed, het gaat om theorieën (of beter gezegd hypothesen). Dit antwoord laat je denken dat het een feit is.
TurfGraver
5 jaar geleden
Misschien is het wel zo. ;-)
Dit is niet echt vliegen maar springen. Theorieën over dit vreemde gedrag lopen sterk uiteen. Ze doen dit misschien om parasieten van de huid te verwijderen.
Of het is een soort paringsritueel.
Of een manier om aan roofdieren te ontsnappen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding