ja, en ze kunnen ook poepen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
a, vissen plassen. Bij veel vissen monden de urineleiders van de urineblaas in een cloaca uit, andere vissen hebben een afzonderlijke opening achter de anus (aan de buikzijde).
14 jaar geleden
Ja ze kunnen plassen en poepen en daarom moet je ook geregeld het water verschonen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Vissen plassen. Dit valt niet altijd op in het water maar ze doen het wel, net als poepen. Je kunt overigens ook in een plas vissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vissen hebben net als vogels en reptielen een cloaca, en daar komt poep en plas tegelijk vermengt met elkaar uit, en ook de eitjes in de paar/paai tijd of bij de mannetjes vis het gom.
Ze hebben ook allemaal schubben Vogels op de poten reptielen en vissen zijn vaak een en al schubben.
Ze staan dus evolutionair heel dicht bij elkaar.

Toegevoegd na 39 seconden:
Gom= Hom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zoetwatervissen plassen meer dan zoutwatervissen:

Zoetwatervissen zijn zouter dan hun omgeving en zoutwatervissen zijn zoeter dan hun omgeving. Het fenomeen osmose treedt dan in werking, het opheffen van zoutconcentratieverschillen tussen het interne milieu van de vis en zijn of haar omgeving.
Daarom stroomt er via de kieuwen van zoetwatervissen vrij veel zoet water hun (relatief) zoute lichaam binnen. Dat water moeten ze ook weer kwijt, dus plassen ze veel (20 ml urine per kg per uur). Zoutwatervissen verliezen juist water via hun kieuwen door osmose, immers de omgeving is veel zouter dan zij van binnen zijn. Zij plassen ook wel maar veel minder (0,3 ml urine per kg per uur) dan hun zoetwatervissoortgenoten.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en zo poepen ook.

Toegevoegd na 15 seconden:
zo = ze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vissen plassen dat kun je ook zien als je redelijk beetje water uit het aquarium haalt,je ziet dan dat het een beetje geelachtig is.