Waarom zie ik zoveel spinnen in de zomer? Ik dacht dat zij zich pas lieten zien rond september richting de herfst.

Het valt mij op dat er al een paar weken veel spinnen te zien zijn buiten (en ook bij ons binnen). Ik dacht dat zij zich pas lieten zien rond september richting de herfst. Het is niet bepaald vochtig de laatste tijd namelijk. Wie heeft hier een verklaring voor?

een jaar geleden
in: Dieren
1.1K

Antwoorden (1)

Je ziet deze zomer waarschijnlijk meer spinnen vanwege de afgelopen zachte winter.

Spinnen laten zich het hele jaar zien. In mei hebben bijvoorbeeld veel meer soorten hun paartijd dan in de herfst. Spinnen leven tijdens de lente en zomer het liefst buiten. Zodra de nachten kouder worden, willen de vrouwtjes naar binnen. En de mannetjes gaan erachteraan omdat ze willen paren. Je ziet er dan dus binnen veel meer.
een jaar geleden