Zorg dat er een zachte bodem is (geen grof zand, gebroken schelpen, kiezel, cacaodoppen of scherpe lavasteentjes) en er fris vochtige plekken aanwezig zijn. Maak bijvoorbeeld een composthoop, laat tuinafval liggen op donkere plekken. Leg een moestuintje aan met sla-, andijvie- en koolplantjes, daar zijn slakken dol op.
een jaar geleden
Zorg voor natte grond. Dat biedt een gunstige conditie voor slakken en slakken om lichaamsvocht vast te houden.
Naast natte grond, kunnen houten stammen, dode bladeren en grote stenen ook slakken aantrekken, omdat ze ideale schuilplaatsen vormen. Hoog gras biedt ook schuilruimte voor slakken en slakken. Vermijd tegels waarop ze zichtbaar zijn.
Slakken geven de voorkeur aan planten met vlezig blad en stengel. Daarom zie je ze vaak rond planten als sla, goudsbloem en bloemkool hangen. Vermijd sterk geurende planten zoals lavendel en rozemarijn.
een jaar geleden