Waarom groeien de staartveren van mijn valkparkiet niet aan?

Ik heb heb hen nu 3 maanden en hij is 4 maanden oud. Z'n staartveren begonnen al heel snel af te breken (ik denk Door n te kleine kooi). Maar dit is nu al heel lang zo, en ze groeien niet aan! Heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Het is een handtamme valkparkietl

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Dat komt omdat de zomer er aankomt en omdat het nog een jonge vogel is

Aangezien het nog een jonge vogel is en het nog geen tijd is voor nieuwe veren !

De staartveren wissel ook niet zo vaak !

Dus de afgebroken veren moeten eerst uit vallen
Dan pas zal er een nieuwe groeien

Dat zal nog wel een paar maanden gaan duren

Ergens tussen augustus en november in pas en misschien zelfs nog langer

Maar ze hebben er in huis geen last van

Ik heb er een die zich zelf in de meest kleine hoekjes gaat proberen te proppen en dan draaien om er uit te komen en ook steeds zelf zijn staart sloopt de zwerver

En ik heb er ook een die als er maar een veer verkeerd zit gaat hij al zijn veren na kijken of ze wel goed zitten

Maar ik mag wel hopen dat je in de tussen tijd een groter kooi heb gekocht !

Zo niet laat even wat weten want er zijn op internet hele goedkope kooien te vinden die wel groot genoeg zijn ! Nieuwe kooien

Bij mij in huis slapen ze alleen in de kooi en overdag kunnen ze vrij rondvliegen