Hoe kan je merken dat een grasparkiet veel van je houd?

mijn parkiet fluit bijna niet als ik bijvoorbeeld binnenkom en nu weet ik niet of hij mij lief vind ik verzorg hem goed maak zijn kooi iedere week schoon dus daar ligt het niet aan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Als je parkiet het fijn vindt dat je bij 'm bent, hoor je dat aan een bepaald geluidje dat hij maakt:
Het is geen gefluit, maar meer een soort 'gekwebbel', een vriendelijk en innig binnensnavels gemurmel.
(moeilijk te verwoorden,je moet het horen...)

Heb je z'n kooi hoog hangen? Zo niet, dan voelt hij zich misschien onbehaagelijk.
Laat je hem vaak uit de kooi? Een levenlang in een kooi zitten is geen gelukkig vogelleven.

Ga regelmatig een avond met 'm zitten, haal 'm uit z'n kooi en klets tegen 'm aan, kriebel in het nekje, voer 'm wat lekkers.
Hoe lang heb je hem al? Parkietjes hebben echt tijd nodig om van je te gaan houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien moet je meer tijd doorbrengen met je parkiet, zodat hij aan je went. Wat vaker bij de kooi in de buurt zijn en tegen hem praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat doe ik elke dag en zing en praat tegen hem
Met wat geduld kan je een grasparkiet hand-tam maken. Hij komt dan op je schouders of op je hoofd zitten en dan houdt hij best wel van jou. Maar hij kan dit dan ook goed bij vreemden doen. Probeer maar eens stapje voor stapje, eerst voorzichtig met je hand in de kooi, langzzam aan jouw aanwezigheid laten wennen.
14 jaar geleden
Ik ben geen fan van vogeltjes in een kooi. Ik vind het dan ook niet raar dat een vogel niet gelukkig wordt in een kooi, het is niet de natuurlijke habitat van een vogel. Een vogel hoort rond te fladderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een gragsparkiet. Hij accepteerd me maar niet met een hand in de kooi om zijn speledingetje weer los te maken. Accepteer de vogel zoals die is en wees er goed voor.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel met 'm praten en tegen 'm fluiten...roep 'm ook eens bij z'n naam van een wat grotere afstand van de kooi. En als hij reageert geef 'm dan wat lekkers als beloning....je zult zien dat ie veel meer op je gaat letten....

Misschien kun je 'm ook eens los laten in de kamer...(wel ramen en deuren dicht!) dat vinden ze heerlijk... gewoon de kooi openlaten, daar gaat ie wel weer in...want daar is het veilig...

Wij hadden een parkiet die op ons hoofd landde, en kusjes gaf, maar een andere was wat minder tam...dat is afwachten... maar als je aandacht en lekkers geeft, en af en toe wat vrijheid, zullen ze je dankbaar zijn...