Wat is nou echt het beste voer wat je een fret kan geven rauw of brokken?

Ik krijg online allemaal verschillende meningen of vergelijkingen te zien maar nooit het beste antwoord. De ene geeft aan dat er de laatste tijd teveel bacteriën in prooidieren en rauw vlees zit wat niet goed is. De andere geeft aan dat vlees het beste is. Ik wil haar graag het allerbeste geven maar kan van internet gewoon niet de juiste informatie halen. Het is altijd de keuze tussen vlees of brokken.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Dieren
1.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Rauw, goed gebalanceerd en van juiste soort.
Zal verder geen mening geven :x
Inekez1
2 jaar geleden
https://www.fret.nl/index.php/voeding/voeding-fret
Pieterke
2 jaar geleden
Geen meningen? Dan moet je de vraag aan een deskundige stellen en niet hier. (En ook dan kun je uiteenlopende adviezen krijgen).

Antwoorden (1)

Een fret is een gedomesticeerde bunzing, een ondersoorts van de Europese bunzing (Mustela putorius). Als je het dieet van de bunzing na bootst heb je het beste voer. Bunzingen eten in het wild knaagdieren en kikkers, maar ook vogels, vissen, regenwormen, insecten, hagedissen en aas.

Het dier is grotendeels niet in staat om plantaardig materiaal te verteren.
Fretten hebben een korte spijsvertering en een snelle stofwisseling, dus ze moeten vaak eten.
Het introduceren van nieuw voedsel bij een oudere fret kan een uitdaging zijn, zelfs het veranderen van brokjes kan op weerstand stuiten als de fret het voedsel nog nooit heeft gegeten. Het is daarom raadzaam om jonge fretten bloot te stellen aan zoveel mogelijk verschillende soorten en smaken van geschikt voedsel.