Waar moet je op letten als je half verwilderde kittens in huis neemt? Ik doel vooral op de verschillen met huiskatten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

onder half verwilderd kan je van alles verstaan.
in ieder geval zullen deze kittens enorm schuw zijn, en mogelijk angstagressie vertonen.
omdat het nog kittens zijn (hoe oud?) kan je er nog ver mee komen, maar je zal heel veel geduld met de kleintjes moeten hebben.
fijn trouwens dat je er meerdere in huis haalt, dat maakt het allemaal wat minder angstig.
ook scheelt het enorm als je al een goed gesocialiseerde kat in huis hebt, dan kunnen de kleintjes zich daar aan optrekken.
forceer niets, klets wat tegen ze aan, en benader ze voorlopig niet.
soms komen ze los als je wat speelt met een hengeltje of veter.
realiseer je dat ze mogelijk altijd wat schuwer zullen blijven dan een gesocialiseerde kat.
succes!
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een echt verschil met een huiskat is er niet buiten het feit dat deze kittens weer mensen moeten leren kennen en leren vertrouwen. Ze zullen een kostbare vaas ook niet herkennen dus zorg dat je voorlopig geen breekbare spullen op de vensterbank hebt staan totdat ze niet meer verschrikt ''wegvliegen'' als er iemand aan komt. succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je verwilderde katten in huis neemt moet je opletten of ze geen niesziekte hebben (niezen, vieze neusjes en oogjes, benauwd). Laat ze vaccineren (niet als ze ziek zijn), ontworm ze en ontvlooi ze.