Is de zogenaamde gewone kameleonspin gevaarlijk voor honden?

Ik heb al kunnen vinden dat ze niet gevaarlijk zijn voor de mens, maar ik kan nergens vinden of ze wel of nier giftig zijn voor honden. (Aangezien mijn hond ook van alles op eet en dus nog wel eens gebeten zou kunnen worden is het wel handig om te weten of het beest giftig is of niet voor honden).

2 jaar geleden
in: Dieren
1.6K

Antwoorden (1)

Nee. Alleen insecten zijn een prooi voor krabspinnen, die worden gegrepen en met scherpe gifkaken doorboord. Daarna kunnen ze het dode insect leegzuigen.
Een vrouwelijke kameleonspin kan van wit naar geel of andersom verkleuren (afhankelijk van de bloem die zij kiest om op prooien te wachten) en door die camouflage prooien nog beter 'verrassen'. Het mannetje is veel kleiner van stuk, die kan niet verkleuren. Bijen zijn hun favoriete insecten en verder verorberen ze veel vliegen.