Kan je een wasbeer als huisdier houden in Nederland?

Ik had gelezen dat er wasberen in Nederland zijn gesignaleerd. Echt superschattig. Zou je deze wasberen ook als huisdier mogen houden?

3 jaar geleden
in: Dieren
3.8K
SentWierda
3 jaar geleden
De kwalificatie 'echt superschattig' aan een wasbeer geven? Niemand die weet wat een wasbeer is, zal dat doen. Wasberen behoren tot de meest roofzuchtige dieren in Nederland en ze zijn bovendien zeer schadelijk voor de menselijke gezondheid: vanwege de verspreiding van spoelwormen.
ronron1212
3 jaar geleden
@SentWierda ze behoren tot de de echte roofdieren dat klopt maar ze komen in het wilt niet voor en mogen ook niet worden gehouden in Nederland.

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Hij staat op de zwarte lijst met 38 schadelijke uitheemse dieren en planten, net als de beverrat en Chinese wolhandkrab.
Daar doen we zowel de wasbeer als onszelf een plezier mee. Wasberen leven het liefst in beboste gebieden. Niet in gevangenschap bij iemand thuis.
En het zijn geen leuke knuffeldieren. Ze stinken, bijten en maken rotzooi.