Waar dient mijn stromingspomp te hangen in het aquarium?

Hoi, ik heb een Dennerle Nano Cube van 60L met een lichte stromingspomp.

Ik heb hier enkele vragen over. Ik heb een sponsfilter linksachter (Tetra Brilliant Filter), ik heb de pomp dan ook een beetje in deze hoek geplaatst, omdat ik las dat het aan dezelfde kant dient te zitten als het filter.
Ik zie dat vuil in een cirkel rondgaat, wat volgens mij wel een goed teken is, maar het stroomt niet direct naar mijn filter toe.

Is het de bedoeling dat mijn (spons)filter dit dwarrelende vuil direct oppakt of komt het uiteindelijk sowieso wel bij mijn filter terecht? Verder zie ik dat de stroming aan de achterkant van de bak iets sterker is dan aan de voorkant. Moet ik dan bijvoorbeeld de pomp iets naar voren richten, of kan ik hem bijvoorbeeld ook aan de achterkant plaatsen i.p.v. de zijkant? Dit zag ik namelijk in een Youtube video bij iemand, maar volgens mij is het toch echt het meest gebruikelijke dat je hem aan de kant van je filter hangt.

Maakt het überhaupt uit of stroming aan de voorkant iets minder sterk is dan aan de achterkant?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren

Antwoorden (1)

nee het maakt niet uit waar je hem hangt tenzij je vissen hebt die eitjes leggen aan het oppervlak dan moet er een plekje zijn waar het water niet stoomt