Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen wilde poezen van 5 maanden zelfstandig overleven?

Moederpoes is sinds twee weken dood, maar er zijn twee jongen achter gebleven. Ik heb geen zin om ze te voeren, ik wil geen poezen en katten in de tuin, er zijn al genoeg zwerfkatten hier, die door de hele buurt worden gevoerd.
Zal ik maar stoppen met voeren, met de hoop dat ze naar een buur trekken (die er al zo'n acht voert) ?
Er zijn ook andere buren die andere katten voeren.
Let op, dit is niet in Nederland ! Een gemeentelijke kattendienst of asiel is er niet
Alvast bedankt !
Reactie op Rieneke1:
Hoi Rieneke,
In het uiterste oosten van Roemenie. Ja, er zijn dierenbeschermende organisaties, maar het is onbegonnen werk om een van de buren aan te wijzen, sinds we naaste een flatgebouw wonen.
Ondertussen zijn de eerste winterdagen met strenge vorst ( -14 ) geweest, zaten ze in beschutting ( hoge doos ) en ze leven nog :)
En nee, moederpoes was niet van ons. Ik hoef geen poezen ( lees katten ) in de tuin, vooral als die vechten kost me dat mijn tomaten planten of zo. En natuurlijk doen ze behoeftes waar ik net heb gespit, .... Het is wel handig, er zijn geen muizen/ratten :) :)
En ja, de meisje is gesteriliseerd nu !
Bedankt voor je antwoord !!!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat de moederpoes niet van jou was? Zo wel dan zou je reactie wel erg schandelijk zijn.
Zwerfkatten hebben een kort en hard leven, en je kan hun leven een stuk leefbaarder maken door ze te voeren en een slaapplaats te bieden waar ze zich veilig kunnen voelen en wat beschutting kunnen vinden. Aan de andere kant is het dweilen met de3 kraan open, want deze kittens zullen inmiddels ook al geslachtsrijp zijn of er tegenaan zitten.
Ik vraag me af waar je woont? In de meeste landen zijn toch wel dierenbeschermingsorganisaties actief. Wat hier het beste zou zijn, is dat de dieren gevoerd worden, maar tevens gecastreerd.
Dus stoppen met voeren, nee. Informeren of er instanties zijn die de dieren kunnen castreren, ja.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Rieneke
De zwerfkatten zijn een bedreiging voor de natuur.
Rieneke1
5 jaar geleden
@Elder volgens onderzoek (Baker et al) ruimen katten in principe de zieke en zwakke exemplaren op. Deze vlieger gaat echter niet meer op als er een zekere kattendichtheid wordt overschreden. Een reden te meer om de bestaande populatie te neutraliseren, zodat er rust in de populatie gehandhaafd kan worden. Dan heb ik het verder nog niet over het voorkomen en bestrijden van dierenleed.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Rieneke
Het probleem is, dat veel mensen doen alsof dieren onze kinderen zijn. Zwerfkatten blijven echter ongedierte dat bestreden moet worden.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing