Wat maakt dat een hond een mens aardig vindt?

Mijn buurvrouw houdt niet van honden. Z heeft onze hond een keer een belachelijk groot bot gegeven en sindsdien is hij dol enthousiast als ze hem ziet. Ze aait hem niet en toont verder nooit interesse.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
1.5K
Z512099
3 jaar geleden
Als uw buurvrouw echt niet van honden houdt zal ze hem geen belachelijk groot bot geven.
TurfGraver
3 jaar geleden
Als je een dier voert is de kans groot dat hij je "aardig" vindt.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Een hond doet alleen iets, als het hem iets opleverd, en is een oppertunist, 1x een bot gehad? Wie weet krijg ik nog eens wat.....Dat is ook de reden dat een hond zo leerbaar is met o.a. voedsel. Geldt overigens ook voor andere dieren. Het clickeren met dieren is hier op gebaseerd, click betekend ALTIJD voer!
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik denk dat je buurvrouw diep in haar hart helemaal geen hekel heeft aan honden, of in ieder geval, jullie hond. Honden zijn intelligente dieren. Die voelen donders goed aan hoe iemand over ze denkt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je moet honden geen menselijke karaktertrekken mee gaan geven.

Antwoorden (1)

Een hond vindt een mens aardig omdat dit in zijn karakter zit.
Ongeveer 15.000 jaar geleden werd de wolf werd gedomesticeerd en evolueerde naar de hond.
In eerste instantie was de wolf voedsel voor de mens in tijden van hongersnood.
Als er honger heerste werden natuurlijk als eerste de wolven geslacht met een slecht karakter. De agressieve wolven die eigenaren niet aardig vonden.
Honden/wolven met een lief karakter ontsprongen de dans, bleven in leven en kregen puppy's die ook lief waren. Dat ging steeds zo door.
In de loop van 10.000 -15.000 jaar hebben de honden steeds een beter karakter gekregen en daar kunnen we blij om zijn.