Welk dier is dit, zijn 2 aan elkaar gekleefde beestjes met zwarte pootjes?

Vond hem in de tuin, zijn 2 aan elkaar gekleefde beestjes met zwarte pootjes

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
1.5K
Antoni
3 jaar geleden
Hoe groot zijn deze beestjes? Zouden het twee vlinders kunnen zijn, of twee uiltjes? Ik vind het een heel eigenaardig gezicht, met name omdat ik geen hoofdjes kan onderscheiden.
Amadea
3 jaar geleden
De koppen zitten verborgen in hun bontkraag.
Antoni
3 jaar geleden
Dank je, @Amadea!

Antwoorden (1)

Dat zijn Hermelijnvlinders, Cerura vinula. Zijn vrij zeldzaam en staan wegens kwetsbaarheid op de Rode lijst!
. . .
De rupsen die eruit voortkomen zijn nóg mooier om te zien: https://live.staticflickr.com/2742/4300903417_22fcb39964_b.jpg
Toegevoegd op 08 mei 2020 17:31: tekst