Is er een stichting die specifiek opkomt voor dieren op kinderboerderijen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
1.3K

Antwoorden (1)

NEEN,niet heel specifiek voor de dieren,maar de kinderboerderijen worden wel beoordeeld en dus in de gaten gehouden.
De Vereniging Samenwerkende KinderBoerderijen Nederland (vSKBN) is de brancheorganisatie voor kinderboerderijen. Bij de vSKBN kunnen kinderboerderijen terecht voor ondersteuning en vragen over de bedrijfsvoering, educatiemogelijkheden, dierenwelzijn, wet- en regelgeving, etc. Daarnaast behartigt de vSKBN de belangen van kinderboerderijen bij de overheid (zowel landelijk, provinciaal als plaatselijk) en bij instellingen. Vereniging Samenwerkende KinderBoerderijen Nederland heeft ook het Keurmerk Kinderboerderijen. Al komt in dit keurmerk het onderwerp dierenwelzijn wel mondjesmaat aan de orde, het waarborgt helaas onvoldoende op veel belangrijke punten het welzijn van de dieren. Zo mag er nog altijd ongebreideld gefokt worden wat de dood van veel dieren betekent en worden er behalve de onvoldoende minimale eisen voor huisvesting van de overheid geen huisvestingseisen gesteld
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oké, bedankt voor het antwoord.