Kunnen kippen popcorn eten?

Ik wil graag wat kippen popcorn geven. Alles weet ik niet of het goed is, want het is gewoon gepofte maïs, en maïs eten die beesten wel. En als ze het eten welke: zoet of zout?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
4.9K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Een kennis van mij voert al jaren alles aan de kippen: koekjes, chips, popcorn, rijst, restjes avondeten, brood etc etc. Zolang het niet bedorven is. De kippen zijn gezond en leggen heerlijke en prachtige eieren. Zoet, zout maakt ze niets uit.
KennisDelen
5 jaar geleden
Na vorige reactie durf ik het bijna niet meer te zeggen, maar waarom zou je dat doen? Dieren hebben gewoon gezonde voeding nodig, * normaal * is het beste vanuit dierenperspectief

Antwoorden (1)

Popcorn is niet goed voor kippen. Zout is slecht voor kippen, suiker is ook slecht voor kippen. Gewone mais kunnen ze wel eten, maar ook niet te veel en altijd in combinatie met ander voer. Mais bevat veel energie, maar weinig eiwitten.

Gewone gepofte mais (dus popcorn zonder toevoegingen) zou ik ook niet geven. De kip krijgt er veel lucht van binnen en kan daar last van krijgen. Een kip kan niet eerst de lucht uit een stukje popcorn kauwen zoals een mens dat doet.