In welke dierentuin zie je de dieren erg dichtbij (en/of achter glas?

In welke dierentuin sta je nu echt oog in oog met de dieren? Of een dierentuin met een aantal dieren achter glas? Of eventueel dieren die echt heel vlak bij zijn, dat je ze zou kunnen aanraken als het ware.
Ik ben benieuwd naar de parken in Nederland.
Wildlands? Burgers zoo?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
2.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gaia zoo in kerkrade is echt een aanrader.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarom @Vics? Wat is er anders of beter dan elders?

Antwoorden (3)

Dierpark Amersfoort...bijv. Bij de leeuwen loop je tussen glas tussen de verblijven door.
5 jaar geleden
De giraffen kan je bijna aanraken!
In het Oceanium kan je de Europese steur - een zeldzame oervis, 3 meter lang en 300 kilo zwaar - van dichtbij bewonderen. Ook nog pinguïns (binnen + buiten) en bv roggen, kwallen, haaien, zeepaardjes en kaaimannen. .
Genoeg te zien dus.
https://wikikids.nl/Diergaarde_Blijdorp#Het_Oceanium
-----
Dit is over Diergaarde Blijdorp in Rotterdam dus.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
In het oude Dierenpark Emmen (tot 2016) kon je de giraffen ècht aanraken! Hoe dit is in het nieuwe Dierenpark Emmen (vanaf 2016) weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Lijkt me geweldig @Antoni!
Safari park Beekse Bergen.