Waarom loopt mijn hond van 2 soms mank na het liggen?

In het verleden denk een half jaar terug liep ze na het rennen ineens mank maar dat ging gelukkig na een paar min weer weg sinds dien heb ik haar niet meer mank zien lopen. Mijn opa en oma hebben sinds 5 maanden een teckel pup en die vind het heel leuk om op de rug van mijn hondje te gaan staan ik denk uit speelsheid. Maar denk nu toch dat ze misschien daardoor mank loopt ze zien elkaar heel vaak en het lijkt me dat een pup van 9 kilo op de rug van mijn hondje van 8 kilo toch heel slecht is geweest. Hebben jullie misschien een idee?

een jaar geleden
2.8K
ronron1212
een jaar geleden
Ga eens langs de dierenarts.

Antwoorden (3)

mijn hond heeft dat soms ook en ik heb gehoord dat meer honden dat hebben. volgensmij komt het omdat ze gewoon een beetje verkeerd hebben gelegen op 1 pootje. net als dat mensen soms last van hun nek hebben na het slapen
een jaar geleden
Honden spelen soms best lomp met elkaar, dat gaat er niet zachtzinnig aan toe. Kan natuurlijk zijn dat het wat overbelast is of een tik heeft gehad en daarom wat stijf na het liggen. In principe zou zo'n jonge hond niet mank moeten lopen na het liggen, dat is meer iets voor de wat oudere hond. Vandaar dat ik aan overbelasting denk.
Honden hebben trouwens vaak vrij slechte kniebanden, je hoort regelmatig problemen daar. Mochten de problemen aanhouden, laat er dan zeker een arts naar kijken.
een jaar geleden
Het kan zijn dat je hond last heeft van artrose, een aandoening waarbij de gewrichten ontstoken zijn. Dit kan pijn veroorzaken bij het bewegen, waardoor je hond mank loopt. Als je twijfelt, raadpleeg dan een dierenarts voor een diagnose en behandeling.
9 maanden geleden