Toen ik een slak op mijn vinger probeerde te krijgen, voelde het net alsof hij beet. wat is dat?

Ik haalde een slak van de stoep om hem ik de blaadjes te zetten, en wilde hem op mijn vinger laten lopen. Toen hij bij mijn vinger kwam voelde het alsof hij een soort van ging knabbelen, alsof hij mijn vinger wilde opeten. Wat deed die slak? Andere slakken deden het ook.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
9.1K

Antwoorden (1)

Mogelijks heb je dit gevoeld:Toch hebben de dieren een verborgen talent waar ze mee mogen patsen. Ze beschikken over een bijzondere tong die bezaaid is met vlijmscherpe tandjes. Die tong werkt als een oersterke rasp, waarmee slakken bijvoorbeeld algen van stenen kunnen schrapen.
Of dit hier:Een aantal jaren geleden, toen kroop er 's avonds een slak tegen mijn enkel omhoog, over mijn sok. Bij de boord van mijn sok aangekomen, nam hij een hapje uit mijn huid!
Serieus waar!
Ik voelde pijn, zag de slak en zag ook een wondje waar bloed uit kwam!
Sindsdien heb ik de slakken liever niet te dicht bij mij in de buurt. Dat snap je misschien wel!