Kan het zijn dat sluierstaartjes dood gaan door een zuurstofslang met zuurstofsteentje?

Ik heb laatst in mijn vissenkom (een rechthoekige bak van ong bxlxh 15 bij 30 bij 20, dus geen officieel aquarium met kap) een zuurstofslangetje met steentje gelegd omdat mijn sluierstaartjes hapten naar zuurstof. Sinds een aantal dagen ging 1 vis wat op de bodem liggen en minder actief rondzwemmen, en nu is hij dood. Kan dat door het zuurstof slangetje komen? Misschien door de herrie of de onrustige belletjes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vissenkom, dat zegt al genoeg.... Een goudvis word 30-40cm lang en een sluierstaar zo'n 30 cm! En nee, ze passen zich niet aan, aan de bakmaat, ze zullen gewoon doorblijven groeien. Als ze te klein worden gehouden misvormen ze en gaan ze dood. Als een goudvis goed word verzorgt, word hij 20-20 jaar oud! En hij heeft een geheugen van minimaal enkele maanden, is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken. Een sluierstaart heeft minimaal een bak van 1 meter nodif en 50L per vis. Met een heel goed buitenfilter, zo'n 10 keer de bakinhoud per uur door het filter. Deze vissen zijn namelijk enorme vervuilers. Zoek op internet eersf eens informatie op, voordat je een levend wezen koopt! Als je de goudvis gewoon in de vissenkom laat, zat het óf doodgaan aan alle afvalstoffen in de bak(nee, je moet nooit de hele bak verschonen elke week, in het filter en bodem zitten nitrificerende bacterien, voor het nitrificatieproces, stikstofkringloop), of vergroeien en doodgaan. In een vissenkom kun je geen enkel dier houden, alleen planten. En ja, dierenwinkels geven bijna altijd verkeerd advies. Voordat je een dier koopt, zoek eerst informafie op op internet. Google is je grootste vriend

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100