Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga een paard kopen maar welke lengte moet hij hebben ik 1.64m en weeg 48 kg?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk je meer hoogte bedoelt dan lengte?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het ligt aan jouw gewicht en lengte. Aan de hand daarvan kun je bepalen welke stokhoogte je paard minstens moet hebben; denk ook aan de bouw, smal/breder paard. Heb je al gekeken naar verschillende rassen, daarin zit ook verschil.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij een paard spreken we niet over de lengte, maar over de schofthoogte. En als je praat over een paard, en niet over een pony, dan maakt de hoogte niet meer uit. Dat is weer afhankelijk van het ras.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Bij een pony / paard spreken we over stokmaat: loodrecht gemeten het hoogste punt van de rug bij de schouders, de schoft. Een pony is te klein voor je als je voeten zichtbaar onder de borst komen. Te groot is een paard niet gauw, mits je goed kunt rijden. En sterk en lenig genoeg bent om op te kunnen stijgen.
Ik zou je wat we noemen een D-pony adviseren. Dat is met een stokmaat van 1,47 tot 1,57 meter.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding