Kanarie pop en man vechten, hoe komt dit?

Ik heb een kanarie pop van 2017 en een man van 2016 die toen ik ze een week samen had zitten ze met elkaar begonnen te vechten. Ze zaten toen in een groot hok van 2 m lang x 60 cm diep x 40 cm hoog. Komt dit nog goed? Waarom vechten ze? Kan ik er nog mee kweken?

Toegevoegd na 2 minuten:
(Ik heb meerdere keren laten controleren of het geen 2 mannen zijn).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
8.3K
Ivana
6 jaar geleden
Zet ze even apart met gaas of tralies ertussen. Dan kan je zien of er iets verandert. Kan best dat in het voorjaar de houding van de pop of de man verandert en zij tot paren bereid is. Geduld, het is geen fiets die je uit de staling haalt.... :)

Antwoorden (1)

Heb geduld idd zoals in de reactie die werd gegeven door Ivana. Tijdelijk scheiden is een goede optie. Richting het broedseizoen kan de houding positief veranderen.
Helaas komt het ook voor dat een pop en een man gewoon niet klikken. Ze worden immers gedwongen bij elkaar gezet. In de natuur kiezen zij hun eigen partner.
Mocht dat het geval zijn zul je geen koppeltje krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een kanarie is een door de mens gefokte vogel die niet in het wild kan overleven. Dit komt doordat kanaries niet weten hoe ze eten moeten zoeken en wat gevaar is. Het kweken hoort dus zonder probleem te voorlopen omdat het bij kanaries altijd klikt. Ik heb de antwoord op de vraag gevonden want als de pop te jong is valt de man haar te veel lastig. Ik heb ze weer bij elkaar zitten is ze doen het super goed!