kan je met het keuzen pakket natuur en techniek ook dierenarts worden?

ik wil weten of je met natuur en techniek dierenarts kan worden of moet je natuur en gezondheid kiezen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
ronron1212
6 jaar geleden
Om dierenarts te worden heb je minimaal VWO, Atheneum of Gymnasium als vooropleiding nodig, met de vakken natuurkunde en gezondheid in het profiel. Overigens maak je meer kans om ingeloot te worden naarmate je eindcijfers hoger zijn, het heeft dus wel degelijk zin om op het VWO al goed je best te doen als je ECHT graag dierenarts wilt worden.

Antwoorden (1)

Beide goed. Bedenk wel dat je de studie alleen in Utrecht kunt volgen en dat het aantal studieplaatsen zeer beperkt is (225 personen komend collegejaar).

"Welke diploma’s geven toegang?

    Een vwo-einddiploma (2e fase) met het profiel ‘Natuur en Gezondheid’ met de verplichte vakken scheikunde, biologie, wiskunde A of B en als profielkeuzevak natuurkunde.

    Een vwo-einddiploma (2e fase) met het profiel ‘Natuur en Techniek’ met de verplichte vakken scheikunde, natuurkunde, wiskunde B en als profielkeuzevak biologie.

    Een vwo-einddiploma oude regeling (2e fase) met het profiel 'Natuur en Gezondheid' (met de verplichte vakken na1, sk1, bio1,2 en wisb1) of 'Natuur en Techniek’ (met de verplichte vakken na1, sk1, wisb1 en als profielkeuzevak biologie1,2)."