Beide zijn echt troep. Echt, er zit zoveel troep in wat je niet aan je dier wilt geven. Lees dit eens door :)
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78801-vers-rauw-vlees-voor-de-hond.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nou zal qua voedingswaarde, eerlijke grondstoffen niet zo veel schelen (Whiskas is geen Aldi-kattenvoer). De kat zelf heeft een enorm instinct om aan te voelen wat goed voor hem is. Bovendien zijn ze zeer kieskeurig:

Zo had ik een kat die altijd de brokjes van de c1000 kreeg en op zijn verjaardag dacht ik hem te verwennen met het vier x zo duurdere Sheba. Mooi dat hij dat niet at en demostratief wegliep. Heb hem toen maar een beetje meer van zijn normale voer gegeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
En een kat die niet wil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
niks instinct; de kat raakt verslingerd aan de geur- en smaakstoffen, en het zout.
verder zijn het gewoontedieren; wat de kat niet kent dat vreet hij (vaak) niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, als een kat ziek is, weet hij precies welke grassen en/of kruiden hij moet eten. Als een kat echt honger heeft, vreet hij inderdaad alles, maar NIET als het slecht voor hem is. Mijn kat kwam niets tekort...
Ik weet niet of het werkelijk beter is, maar ik weet wel dat mijn katten er veel minder van eten dan van supermarktmerken als Whiskas of Felix. Ik ga er dus automatisch vanuit dat de voedingswaarde wél hoger ligt. Daarnaast kun je van Royal Canin allerlei voer krijgen voor speciale doelgroepen, zoals langharige katten, kieskeurige katten, dieetvoeding, etc. Bij Whiskas e.d. ken ik alleen de junior/volwassen/senior indeling.
Daarnaast zie ik aan mijn katten dat ze reageren op Royal Canin met een glanzende vacht. Overigens heb ik hiervoor 18 jaar een kat gehad die alleen Felix at en die zijn hele leven kerngezond was...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, rc is stukken beter dan whiskas, ook al ben ik van mening dar rc een geoliede propagandamachine heeft en wel overgewaardeerd wordt.
in tegenstelling tot whiskas heeft rc geen geur- kleur- en smaakstoffen, en ook het zoutgehalte is lager.
de kwaliteit van de gebruikte grondstoffen is constant en hoger.

wel vind ik het vleesgehalte van rc erg laag, en ook de gebruikte anti-oxidanten ben ik geen voorstander van.
liever zou ik kiezen voor eukanuba of iams.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je voor Eukanuba
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uiteraard weer een dikke plus!!!
Mijn vorige Rottweiler is 14 jaar geworden met brokjes van de Lidl en Aldi.Rottweilers worden meestal niet ouder dan 11. Ik heb destijds alle analyses van hondenvoer naast elkaar gelegd.Op 'n paar kleine verschilletjes na ,waren ze allemaal hetzelfde.Geur- en smaakstoffen spelen geen rol. Wel gewenning aan 'n bepaald soort voer, net als bij de mens . Maar als de hond niets anders krijgt eet hij het nieuwe merk met plezier op. In Somalie zijn de mensen ook niet kieskeurig !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
royal canin is echt vele malen beter dan whiskas want de voedingswaarden zijn veel hoger dus ze hebben er veel minder van nodig dus zo zak gaat ook weer veel langer mee en de ontlasting stinkt ook veel minder en de mijne een kitten van 5 maanden kreeg roos en schilvers van whiskas en felix moest daarom ook van de dierenarts stoppen met whiskas en felix en alles is u over en als je eventueel royal canin te duur vind want jup het is prijzig dan is katz ook een goede volledige katten voer wat goed in de buurt komt van royal canin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten zijn vleeseters dus als je ze echt goed voer wilt geven mogen er geen granen(geen mais of rijst dat zijn ook granen) in zitten.Ik geef mijn kat en honden brokken zonder granen.Mooie vacht minder naar de da en je kan met veel minder brokken toe bovendien is de ontlasting minimaal wat ook weer scheelt met het verschonen van de kattebak.Ik geef ook zo af en toe een stukje rundvlees waardoor de tanden mooi schoon worden doordat het peesjes bevat.Kijk anders eens op het forum van kattenplaza.Daar kan je heel veel info vinden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik geef mijn kat Orijen en dat bevat minstens 75% vlees.
Volwassen kat 45 gr per dag.