Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn black Molly’s blijven zich maar voortplanten wat moet ik doen?

Ik heb een bak van 80 liter en 6 volwassen Molly’s maar ze planten zich zo snel voort dat er inmiddels 17 jongen zijn wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou de mannetjes en de vrouwtjes kunnen scheiden. Dus een aquarium voor mannetjes en een aquarium voor de vrouwtjes. Bij de baby’s kun je nog niet wat het geslacht is dus zul je dagelijks moeten kijken of je al kunt zien welk geslacht de baby word. Zodra je t ziet scheiden.

Optie twee kan zijn om er een paar (niet één want dat is heel zielig) goudvissen bij te doen. Zij kunnen in dezelfde omstandigheden (watertemperatuur tussen de 22 en 28 graden) leven als Black Molly’s. Let er wel echt op dat je minder goudvissen hebt als Molly’s. Voer je vissen wat minder en de goudvissen zullen de baby’s van de Molly’s opeten. In de natuur gaat dat ook op deze manier.
Daarom krijgen veel vissen zoveel jonkies omdat in de natuur meer dan de helft van de baby’s door andere waterdieren worden gegeten. De circle of life.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding