Kan ik iets doen om het mijn lieve kitten makkelijker te maken?

Ik heb sinds een paar dagen een lief klein katje in huis!
In het begin was ze schuw en zat ze alleen onder de bank, maar ze rent nu al het hele huis door! Ook gaat ze goed op de kattenbak en eet en drinkt ze goed.

Ze lijkt alleen nog een beetje bang te zijn voor mij. Ik mag wel met speeltjes met haar spelen en dat vindt ze leuk, maar vaak rent ze weg als ik haar wil aaien. Ook springt ze wel eens op de bank als ik er op zit, maar als ik al maar een kleine beweging maak rent ze hard weg.

Ik probeer haar, naast het spelen, haar gewoon haar eigen ding te laten doen en wacht tot ze zelf naar mij komt. Is er een manker waarop ik dot makkelijker/minder eng voor haar kan maken? Ik heb het al met kittensnoepjes geprobeerd, maar daar heeft ze niet zoveel interesse in..

Ze is trouwens 9weken!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
ronron1212
6 jaar geleden
rustig zo doorgaan komt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik lees nu dat je haar kittensnoepjes geeft.
ik had niet goed gelezen, excuus!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Haha geen probleem!

Antwoorden (1)

9 weken is vrij jong. De beste tijd om een kitten van de moederpoes weg te halen is 12/14 weken.
Maar goed, het is nu eenmaal gebeurd.
Wat een poesje rustig maakt: blijf zitten waar je zit, kijk haar aan en doe langzaam allebei je ogen dicht. Héél langzaam en dan weer open. Herhaal dat. Je zult zien dat het kalmeert en het vertrouwen in jou zal toenemen. Geen bewegingen naar haar toe, gooi speelgoed van haar af: een propje papier, een balletje van verfrommeld aluminiumfolie enz. Rust en kalmte.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
geef haar de tijd!
pas je aan, in haar tempo.
doe je eigen ding, katten zijn nieuwsgierig, ze zal vanzelf bij je komen.
en sommige katten zijn nou eenmaal wat meer op zichzelf.
Ze zeggen niet voor niets: `` zij woont niet bij jou, jij mag bij haar wonen!``
je geeft haar kattensnoepjes; prima, maar heel veel snoepjes mogen ze pas vanaf een bepaalde leeftijd hebben. staat op verpakking.
veel plezier met je katje!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjullie wel voor de tips!! Ja ik had snoepjes geprobeerd maar ze kijkt er niet naar om Haha, dus ik heb ze maar weer opgeborgen. Dat met de ogen ga ik proberen!! Ik knipoog al wel naar haar maar zo langzaam doen nog niet!
Ivana
6 jaar geleden
Volwassen katten doen dat ook zo, met twee ogen tegelijk en als ze volkomen ontspannen zijn. Succes.