Hoe hou ik bijten bij een pup tegen?

Mijn labrador pup van 7 maanden bijt alles in huis kapot.
We geven als we weg gaan wel een bal met koekjes en honden worst, maar als we het 1 keer even vergeten zijn of als we maar even weg zijn, dan bijt hij alles kapot.

Nu is mijn vader het zat en wil hij maatregelen nemen.
Hij zei dat hij misschien hem buiten laat als we weg gaan, maar ik en mijn moeder zijn het daar niet mee eens.

Weet iemand hoe we het bijten kunnen voorkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hi! Misschien is het een optie om u hond tijdelijk “op te sluiten” in een bepaald stuk in de kamer waar geen spullen van jullie liggen maar alleen zijn eigen speelgoed. Later kan je hem weer een keertje los door de hele ruimte laten lopen. Mocht dat niet werken/bevallen zou ik als ik jullie was Puppytraining inschakelen. Hopelijk heb ik u enigzins kunnen helpen. Gr. Joost

Een labrador van die leeftijd moet zeker over de hele dag 2 uur worden uitgelaten. Op zo'n wandeling moet hij minstens een uur de tijd hebben zijn energie te gebruiken door los van de lijn te spelen met de baas, zijn neus te gebruiken, eventueel met andere honden te ravotten. Krijgt hij die uitloop niet, dan zal hij gefrustreerd raken en afwijkend gedrag gaan vertonen. Het kan (als je aan het voorgaande voldoet) ook zijn dat je het alleen zijn niet hebt opgebouwd en de hond te snel een vol half uur alleen hebt opgesloten in een kamer waar de hond zijn frustratie gaat botvieren op de meubels. Koop eerst een stevige bench en wen hem langzaam aan het opgesloten zitten voor enkele minuten, daarna ga je de kamer uit en laat hem even alleen. Dat doe je tot hij met zijn kauwbot een kwartier lief en rustig in de bench blijft. Dan ga je voor 5 minuten het huis uit. Beloon hem rustig als hij lief was en ook niet blafte. ZO MOET DAT. Je kunt een hond niet meteen als een auto parkeren. Bij de hond "blijft de motor draaien" als hij niet goed opgevoed is. Gevolg vernielzucht uit angst of frustratie. De hondencursus is dus vooral bedoeld om de baas begrip bij te brengen voor het dier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100