Weet iemand welk dier dit is op de foto?

Het dier vonden wij bij ons binnen op de bank en hebben hem naar buiten gedaan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.2K
Amadea
6 jaar geleden
Het heeft veel weg van de larve van een watertor. Maar hoe zou die nu in een woning kunnen zijn gekomen?
Rieneke1
6 jaar geleden
@Amadea, misschien door een huisdier mee naar binnen genomen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is geen diertje, maar een insect. Het is de pre-cocon fase van de Brahmaea hearseyi een heel mooi vlindertje wordt dat.
Amadea
6 jaar geleden
Lijkt er niet erg op: http://www.vlindertjes.eu/wp-content/uploads/2016/09/Brahmaea_hearseyi.jpg

Antwoorden (1)

Het kan eigenlijk niets anders dan een larve van de Grote spinnende watertor zijn, Hydrophilus piceus. Hoewel het waterinsecten zijn komen deze larven regelmatig aan land. Het zou kunnen dat vervolgens een huisdier het bij jullie mee naar binnen genomen heeft.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Amadea
https://www.youtube.com/watch?v=y_CDpmz7Zr4 het lijkt alsof dit beestje een harde buitenkant heeft in het filmpje en in het echt was het niet zo want het beestje leek heel erg glibberig en glimde.