ik wil graag zitstokjes uit de natuur, welke zijn absoluut niet giftig voor mijn parkietjes??

ik heb al heel wat onderzoek gepleegd op internet daar zeggen ze van fruitbomen de ander zegt wilgen takken en weer een ander zegt NIET doen ze zijn GIFTIG, welke takken kan ik nu met zekerheid gebruiken voor mijn schatjes??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Wilgentakken kunnen absoluut geen kwaad, mijn agapornis knaagde daar vroeger op en mijn konijn is ook een enthousiast wilgentakkenknager.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk ook eens op de onderstaande site voor tips voor spullen uit de natuur die parkieten kunnen eten/knagen:

http://www.parkieten-freaks.nl/index.php/leuke-artikelen/58-de-voeding-van-onze-parkieten?start=5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Er staat op die site ook een hoofdstukje van natuurlijk spul waar je juist wel af moet blijven he, haal ze niet door elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilgentakjes heb ik ook altijd gebruikt voor mijn grasparkietjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger haalde ik die bij de dierenwinkel. Die hadden een prettig formaat. Ik weet niet of ze die nog steeds hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@harmien:
kijk voor de gein anders eens op de site van zooplus
( http://www.zooplus.nl ) Ik ben er ooit eens per ongeluk op terecht gekomen, maar ben inmiddels totaal fan. Leuke producten, producten die ze vaak in de dierenwinkel niet hebben.
Verder een heel goede service.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn misschien niet de allergoedkoopsten, maar ze hebben zo ontzettend veel en nogmaals, de service is heel erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee klopt, sommige dingen zijn wel goedkoop, andere weer niet. Het hooi is bijvoorbeeld redelijk veel duurder (maar dan heb ik wel alpenwei-hooi...). Bij bestellingen vanaf 19 euro heb je altijd gratis verzending.
Absoluut niet giftig zijn wilgentakken en takken van fruitbomen. MAARRRRR: ze mogen niet bespoten zijn met gif natuurlijk, en dat zijn de meeste fruitbomen helaas wel!
Dus: vragen aan familie, vrienden, kennissen of ze wilg danwel onbespoten fruitbomen hebben en of je takken mag hebben.
In de dierenwinkel kan je ook wilgentakken kopen. Dat zijn korte stokjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo heej, goeiemorgen!!! Dat is een behoorlijke prijs!!!
Ja, tuurlijk kan je ze uit de natuur knippen (weet niet of dat officieel mag, maar een kleine burgerlijke ongehoorzaamheid moet op dit gebied kunnen....toch???)
Je moet in ieder geval zeker weten, dat er geen gif op zit en heeeeeeeeel goed schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Een digi-BEETJE dan, okee?
hahahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hej hooooow nou, niet het hoekie om hoor ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik je eerst mijn rekeninggegevens doorsturen voor alle advies en consulten? Moet je wel waarschuwen: parkietenpsychologen zijn onbetaaaaalbaar!!! ;-))))))))) Dat is heel goed. Als het donker is houden ze hun kwekkie en ze voelen zich veilig. Ik heb dat bij al mijn kipjes gedaan en nu nog bij mijn papegaai.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei Harmien..... ik las onderstaande vraag met antwoorden, dus let op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.goeievraag.nl/vraag/paar-takken-wilg-afknippen-overtreding.257149
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeeeeeeeeeeeeel verstandig ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongetwijfeld veeeeeeeeeeel duurder dan 6 eurie!!!
Wilgentakken hebben een rustgevende en zelfs koortswerende en pijnstillende werking. Een aftreksel van de bast van de wilg (latijnse naam Salix) werd vroeger ook bij mensen als medicijn gebruikt. De naam acetylsalicylzuur (aspirine) is van dit wilgenpreparaat afgeleid