Welke vlinder is dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.2K
Erna55
6 jaar geleden
Ben je op Terschelling ?

Antwoorden (1)

Dit is waarschijnlijk de grote weerschijnvlinder (Apatura iris). De grote weerschijnvlinder is een vlinder uit de familie Nymphalidae, de vossen, parelmoervlinders en weerschijnvlinders.

De grote weerschijnvlinder is een relatief grote vlinder met een vleugellengte van 31 tot 40 mm. De vleugels van het mannetje vertonen bijzondere structuurkleuren door iriseren. Dit betekent dat de vleugels naargelang de invalshoek van het zonlicht, kunnen verkleuren van bruin naar een prachtige blauwe kleur. De vleugels van het vrouwtje hebben dit niet en zijn bruin.