Husky's zijn van nature loophonden. Ze kunnen superlange afstanden aan.
De vuistregel van 5 minuten enz. is al lang achterhaald. Als je al iedere dag normaal met haar loopt, kan ze op deze leeftijd gemakkelijk twee maal per dag een vol uur wandelen, zelfs los van de lijn.
Bij het hanteren van een strak schema van 5 minuten voor elke maand dat ze oud zijn, kan de opbouw van de spieren wel eens te kort schieten. Bovendien levert dit tekort aan beweging een onrustige hond op in huis. Een teken dus dat de looptijd te kort was.

Bij onze hondenvereniging mogen alle honden vanaf 6 maanden mee op de lange boswandelingen. Geen probleem.

Kijk goed naar je hond en bouw daarop je uitlaatschema, maar doe niet zielig, dan doe je de hond te kort.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb altijd geleert dat je niet te lang mag lopen met een pup. Er staat ongeveer 1 minuut per week oud voor . Dus laten we zeggen dat ie 24 weken is . Kan je 24 minuten met hem lopen. Maar je moet altijd even kijken wat hij wel of niet aankan. Mijn hond is nu 8 maanden. Maar loop sowieso elke dag 2x een uur met hem. Anders verziekt hij me huis . Zoveel energie heeft hij . Dus je moet het even zelf aanvoelen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vuistregel is 5 minuten x aantal maanden. Je husky is nu 6 maanden dus dat betekend een half uurtje per keer. Kijk naar je hond wanneer deze genoeg prikkels heeft gehad, dit zijn maar richtlijnen.