Wat is het gevaarlijkste dier?

- gevaarlijkste insect?
- gevaarlijkste zoogdier?
- gevaarlijkste vogel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dieren
1.3K

Het beste antwoord

Volgens de bron hieronder is dit de top 10 van gevaarlijkste dieren:

Poison dart frog (één keer zijn huid aanraken en je bent dood, genoeg gif voor 10 mensen)
Cape buffalo (komen met zijn duizenden op je af)
IJsbeer (één slag en je hoofd ligt er af)
Olifant (500 doden per jaar)
Australische zoutwater krokodil (expert in ledematen eraf rukken)
Afrikaanse leeuw (perfecte jagers)
Grote witte haai (3000 tanden)
Australian box jellyfish (kwal, genoeg gif om 60 man te doden)
Aziatische cobra (50 duizend doden per jaar)
Mug (2 miljoen doden per jaar)

Dus ik denk dat:

Gevaarlijkste insect - Mug (malaria)
Gevaarlijkste zoogdier - Cape buffalo
Gevaarlijkste vogel - Casuaris (volgens Guinness Book of Records)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoe bedoel je?

Waar je het snelst door vermoord wordt?
of waar je het langzaamst door vermoord wordt?

de Mug doodt de meeste mensen op deze aarde, dus de mug is kampioen mensenmoordenaar...
Een olifant kan je in eens vermorzelen, dus die is de snelste killer...
Gevaarlijkste gevleugelde is een pechvogel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk de Zwarte Weduwe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gevaarlijkste dier voor alle leven op aarde is de mens.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste 5 jaar in Afrika 2000000 mensen vermoord!
Dus ja, het is de mens zelf. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat ik ook dacht +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies het antwoord dat ik wilde geven: +1
De malariamug. daar bestaat geen afdoend vaccin voor. Eén miljoen mensen sterven jaarlijks rechtstreeks aan de steek van die mug.
Indirect komen daar nog eens een miljoen doden bij door complicaties en jaarlijks worden er 247 miljoen mensen met malaria besmet. Vooral kinderen zijn erg kwetsbaar: elke dertig seconden sterft volgens het Rode Kruis wereldwijd een kind aan malaria en voor kinderen onder de vijf jaar in Afrika ten zuiden van de Sahara is het de eerste doodsoorzaak.
En wij raken al in paniek als we een gewone mug in onze slaapkamer horen zoemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spin (vleeseter)

Toegevoegd na 11 minuten:
Kan ook wel gevaarlijk. Ik weet niet of ze ook in NL voorkomen. Meestal in warme landen..