Wat moet ik doen met een baby vogel met de ogen open?

Hij is uit het nest gevallen en bibberde de hele tijd, ik heb een kat dus ik wil niet dat hij daar blijft, hij wilt niet eten ik heb op de tafel getikt maar het werkt niet. Ik weet niet wat ik moet doen

8 maanden geleden
in: Vogels
1.8K
tinus1969
8 maanden geleden
Dierenambulance bellen.
jc54
8 maanden geleden
Als je weet uit welk nest het vogeltje is gevallen zou je hem/haar terug kunnen plaatsen. Normaal gesproken is het zo dat je toch niet alle gevallen vogeltjes kunt redden, en vaak blijven de ouder-vogels in de buurt om voor hun gevallen kind te zorgen. Afblijven dus. En wanneer de kat zo'n vogeltje te pakken krijgt, dan is dat maar zo. Helaas.
Rieneke1
8 maanden geleden
Als je het vogeltje niet terug kan plaatsen, dan moet je het beestje zsm in een voc zien te krijgen. Zelf brengen of door de dierenambu/ wildlife team op laten halen. Tot die tijd met rust laten, en eventueel warm houden (als het nog niet in de veren zit) met een kruik of flesje warm water met een doek er om. Tijdig verversen met nieuw warm water.

Geef als eerste antwoord