Welke vogelsoort is dit?

De vogel is ongeveer even groot als een ekster en heeft een bult aan het einde van zn snavel. Weet iemand welke vogelsoort dit is?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Vogels
1.8K
Tcom
2 jaar geleden
Kokmeeuw/ andere meeuwsoort?
Tcom
2 jaar geleden
-ookal heeft kokmeeuw geen bult op snavel

Antwoorden (3)

Ik de\enk dat dit een groene specht is, al is de foto erg onscherp en kan ik de bult niet goed plaatsen.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hi Rieneke, dankjewel voor je antwoord!
Ik kon helaas niet dichterbij komen om een foto te maken. De vogel had geen rode plek op zn kop, zoals bij de groene specht.
Rieneke1
2 jaar geleden
@Lies33 Alleen het mannetje heeft die rode strepen, het vrouwtje niet. Bij het vrouwtje zijn ze donker, zoals op je foto.
Het is waarschijnlijk een Vlaamse gaai met een eikel in zijn snavel, de verstoppen ze in de grond voor de barre winter
2 jaar geleden
wateengefoeweer
2 jaar geleden
waarom de min?
Het is een groene specht. Hij eet mieren.
Hij heeft groene vleugels, geelgroene buik, zwarte pet met aan het uiteinde een rode vlek als het een mannetje was.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Dat heeft Rieneke al geantwoord.