Kun je het territorium van een vogel verleggen naar een andere plek of vliegt hij dan terug?

Het gaat om een geredde kauw die los in de tuin woond.
Hij krijgt eten drinken en ziet het hier als territorium.
Hij kan niet vliegen.maar is te voet razendsnel.
Als hij ontsnapt komt hij hier gewoon terug.
Het punt is..hij moet mee verhuizen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.6K
Rieneke1
3 jaar geleden
En dit is nu precies de reden dat je een kauw niet moet "redden". Is niet voor niets verboden bij wet. Breng een hulpbehoevende vogel naar een voc, in het belang van het dier.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Rieneke,
Wat jij aangeeft is in DIT geval onzin. De bedoelde kraai heeft zelf gekozen voor zijn territorium en laat zich verwennen. Zou ik ook doen als ik kraai was. Waar ligt de grens tussen huisdier en tamme kraai? Voer jij de vogels nooit. Is toch leuk die vogels in je tuin? Ze komen niet als je niet voert; kiezen ze zelf voor. Dit is niet een kwestie van redden, maar van voeren en de vogel kiest ervoor om straks zelfs handtam te worden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is een kauw..geen kraai.Het vogelassiel die maakt hem af als hij nooit meer kan vliegen.
Hij zit vaak op z.n praatstoel ..en er komen ook veel andere kauwen hier.

Antwoorden (1)

Kauwen zijn erg makkelijk tam te krijgen en gaan zelfs heel persoonlijk op jou reageren. Zolang jij hem eten en drinken geeft zal hij bij jou blijven. Als je gaat verhuizen zal je hem wel eerst moeten vangen en op je nieuwe stekkie weer moeten uitzetten en direct eten en drinken geven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank u voor antwoord.
Het probleem is dat hij nog bang is.na 1 jaar.
Ik moet hem dan eerst makker maken..Hij herkend mij wel en springt als hij in hoek gedreven is op m.n hand..soms kan ik met hem op m.n hand naar binnen lopen maar liever doet ie t niet.
Hij eet niet uit m.n hand.
Werk aan de winkel dus.