Hoe worden de massa kippeneieren bevrucht in de broedmachine?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Vogels
1.5K
TurfGraver
2 jaar geleden
Niet. In de broedmachine worden ze uitgebroed.
Bevruchten doen de hanen voor die tijd.
TurfGraver
2 jaar geleden
"Leuk" weetje....
https://www.animalrights.nl/eendagshaantjes
Pieterke
2 jaar geleden
Die zijn al bevrucht door een haan.

Antwoorden (1)

Eieren worden niet bevrucht in de broedmachine. Dat moet uiterlijk 26 uur voor het ei wordt gelegd gebeuren door een echte haan, of door kunstmatige inseminatie. Een langere termijn is ook mogelijk, tot wel pakweg 14 dagen. Zo lang blijft het sperma goed in de kip.