Hoe lang duurt het ongeveer voor je kunt zien welk geslacht een jonge kanarie is?

En als je dat kunt zien, waaraan kun je dat dan zien?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
9K

Antwoorden (2)

In de meeste gevallen HOOR je het. De mannelijke vogels zullen kleine rollers laten horen en oefenen voor hun komende zang. Zeker als er mannelijke kanaries in de omgeving zijn, zullen ze dat willen nabootsen. Ook aan de houding zou het te zien moeten zijn, maar dat is een summier verschil met de popjes. Voor de beginnende fokker is dat minder makkelijk te zien.
3 jaar geleden
Wacht tot de vogel volwassen is. Om het geslacht van een kanarie met fysieke kenmerken te identificeren, moet deze eerst geslachtsrijp zijn. Dit garandeert dat de uitwendige geslachtsorganen identificeerbaar zijn. Over het algemeen moet de vogel ongeveer een jaar oud zijn voordat hij geslachtsrijp wordt.
Tijdens de broedperiode is het geslacht te onderscheiden door de kanarie in uw hand te nemen en naar de cloaca te kijken, als de kanarie op zijn rug in uw hand ligt staat de cloaca bij de pop naar de staart gericht (20 graden ten opzichte van de staart) bij de man staat de cloaca omhoog gericht (90 graden ten opzichte van de staart).

Of beoordeel de kleur van de vogel. Over het algemeen is de kleur van mannelijke kanarie helderder dan die van de vrouwelijke kanarie. Als u meerdere kanaries heeft, kunt u hun kleur met elkaar vergelijken om een idee te krijgen van welke vogels mannetjes en welke vrouwtjes kunnen zijn. Dit is slechts een secundaire indicator van geslacht, aangezien het helderheidsniveau van het verenkleed van een vogel subjectief is en sterk afhangt van de afkomst en verzorging van de vogel.
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Mijn reactie was gebaseerd op de bijgeleverde foto. Ik vermoedde daarom dat het om nestjongen ging. In dat geval kan je het wel degelijk horen aan de beginnende zangoefeningen. Op die manier hield ik de eerste schifting en dat was in de meeste gevallen de juiste. Maar jouw beschrijving is natuurlijk ook juist.